Gateways und Baken

Hi.

Great to see more gateways and beacons showing up on the map :wink:
(and tracter+wetter- nodes)

I’ve put up a map showing the links on https://www.alslug.dk/ttn/beacons.html where the best data_rate heard is marked.

But it shows a question:
Where is barke_02 located? I can’t find/see a location, and it seems to be at a goog location.

Barke_02 is not the only node with a unknown location.

Furthermore some of the beacons show different locatoins in decription, ttn-setting and node-red location.

Can anybody help?

PS: As always - I can’t write in german, but reading is no problem, so just answer in german :wink:
/Henning

1 Like

Moin Moin @Henning

Hilft dir das hier vielleicht?: https://node-red.iot-usergroup.de/bake/

Gruß

Nope.

I can’t find barke_02 on the node-red map. Only bake_ax-00? are on that map.

barke_02 is heard all arround Kiel.

In the data from the beacons I also see on in Tarp and one in Havetoft (they are only heard by the gateways there :wink: )

Bake 2 hängt an einer Stelle die von mir nicht genannten werden kann. Vielleicht hat sie dort nichts zu suchen.

He he. That happens. An approx. position would be ok for me. I can’t checkt it anyway :wink:

My approximation on my map is in Otterndorf - based on witch gateways can hear it on SF7 :wink:

I’m having problems getting the arduino-IDE setup so I can flash my two new beacon-nodes.

Would it be possible to get them flashed if I come by Husby on saturday?

• and / or perhaps getting the IDE setup correctly?

Hi Henning,

ok wir haben eigentlich alles mit dabei zum flashen

Du solltest es mit @Henning probieren! :wink:

Not nessesary, as I’m already watching this topic

Woah.

Bake_04 heard in north of Amsterdam, NL and Falkenberg, SE and two „short“ links to Herning and Århus, DK

@DasNordlicht:

Why is data ( and what is ) being sent back to the beacons?

Der Code ist vorbereitet wenn man mal eine Funktion nutzen möchte. Zur Zeit ist es aber ohne Funktion. Ich habe versucht den Code flexibel zu halten.

Ist das eine Bake von dir ?

Also ich für meinen Teil, würde mir ja wünschen, das diese Baken so ähnlich wie Funkfeuer gehandhabt werden.

Feststehende Positionen, eindeutige Bezeichnungen um Rückschlüsse für Reichweiten ziehen zu können.

Überhaupt??? … Ist auf eure Idee noch niemand anderes gekommen?

Also, ich finde es genial!

Gruß

Das ist Havetoft die Bake auf dem Hügel

Hier kann man sehen wo die Baken sind.
Wenn sie vom Betreiber gepflegt werden: https://node-red.iot-usergroup.de/bake/

Leider werden die ax Baken in der Umgebung von Kiel immer weniger, obwohl sie nun eigentlich wichtiger werden um Langzeitmessungen zu ermöglichen.

Why don’t you use the location-thing on TTN ?

That would let new beacons apear on your map automatically. My two beacons has been online since sunday, and are on my map - it takes the data directly from TTN

Es ist nicht so trivial die Baken Daten entsprechend zwischen zu speichern.
Die Karte wird immer live erstellt, egal ob eine Bake frische Daten sendet oder nicht.
Die map war ein schneller Versuch etwas anzuzeigen. Ich werde mich sobald ich Zeit habe da mal dran setzen. Wahrscheinlich hole ich mir die Infos zur Location aus der Datenbank, weil dort stehen die Daten ja bereit.

As soon as a new beacon sends a message and it arrives in MQTT with a location (when setup in the console) it pops up on my map. No maintanance required except the maintainer of the beacon setting up the locatton in console.

The node-red map shows the havetoft beacon just east of Havetoft, but no location in console. That gives you (and me) extra work because we have to cheange the locations in our databases. That’s why the location should be stored only in the console. ( Caching is ok :wink: )